مخزن آب شرب

تولید کننده انواع مخزن های گالوانیزه ، پلی اتیلن ، فایبر گلاس ، grp ، frp و انواع دریچه های منهول میباشد

مخزن آب شرب

تولید کننده انواع مخزن های گالوانیزه ، پلی اتیلن ، فایبر گلاس ، grp ، frp و انواع دریچه های منهول میباشد

مشخصات دریچه منهول چدنی

دریچه منهول چدنی بیشتر برای پوشاندن دهانه منهول‌ها و چاههای دسترسی به خطوط زیرزمینی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این امر نه تنها از تصادفاتی مانند سقوط افراد و وسایل نقلیه به منهول فاضلاب جلوگیری می کند، بلکه باعث تردد ایمن در خیابان ها و پیاده روها را می‌شود. این گونه درب‌ها به تکنسین‌های تأسیسات زیرزمینی (مانند خطوط برق و مخابرات، گاز، آب و فاضلاب) اجازه می دهد تا به چاهک بازدید دسترسی داشته و تعمیرات لازم را انجام دهند.

مزایای درپوش منهول چدنی

  • به عنوان یک نقطه دستیابی برای نگهداری و سایر کارها روی شبکه فاضلاب واتصالات زیرزمینی استفاده می شود. (دهانه دریچه می بایست به اندازه کافی بزرگ باشد تا شخص به راحتی عبور کند)
  • به جهت جلوگیری از ورود و سقوط افراد یا اشیا به درون منهول.
  • پوشش‌های منهول همچنین به عنوان منبع تهویه عمل می کند تا از ورود گازهای فاضلاب یا طوفان به داخل سکونت جلوگیری کند.

درپوش‌های منهول اغلب از چدن، بتن یا ترکیبی از این دو ساخته می شوند. این باعث می شود آنها قوی، سنگین و به لحاظ اقتصادی باشند، معمولاً وزن آنها بیش از ۱۱۳ کیلوگرم (۲۴۹ پوند) است. دریچه‌ها نیز ممکن است از پلاستیک تقویت شده با شیشه یا سایر مواد کامپوزیت (به خصوص در محل هایی که سرقت دریچه ها زیاد می‌باشد) ساخته شوند.

به دلیل مزایای بیشتری که این نوع دریچه ها نسبت به دریچه های چدنی دارند بیشتر مورد استقبال قرار گرفته اند. از جمله این مزایا می‌توان به وزن کمتر، مقاومت در برابر لغزش، عایق الکتریکی، مقاومت در برابر رطوبت و اشعه ماورابنفش اشاره کرد. این دریچه‌ها عموما به همراه یک طوقه متناسب با دریچه روی منهول نصب می شوند.
برای باز و بسته کردن این دریچه‌ها تعدادی سوراخ ریز روی دریچه تعبیه می گردد. با استفاده از قلاب و یا اچار که داخل این سوراخ ‌فیکس می شوند میتوان دریچه ها را بلند کرد. حتی در بعضی موارد از نیروی الکترومغناطیس جهت بلند کردن استفاده می شود. معمولا روی دریچه‌های منهول خدماتی که در زیر آن‌ها ارائه می شود مشخص می گردد مانند شرکت گاز، شهرداری، مخابرات و… .

ابعاد دریچه چدنی​ در مکان‌های گوناگون

لیست قیمت دریچه منهول چدنی ساخت گروه اوژن

مطالب پیشنهادی:

دریچه منهول

6 نکته ای که باید در مورد مخازن ذخیره سازی زیرزمینی بدانید


درب‌های چدنی به دلیل کاربرد گسترده در تعدادی از بخش‌ها و قابلیت‌های ریخته گری نسبتاً آسان، در اندازه‌ و اشکال مختلف (مربع، مستطیل و گرد) طراحی و تولید می‌شوند. دریچه چدنی مربعی با طول ضلع ۳۰، ۴۰، ۵۰، ۶۰، ۸۰ و ۱۰۰ سانتی متر بیشترین استفاده را دارند. در شکل مستطیلی، دریچه‌ها با ابعاد ۳۰×۲۰ ، ۴۰×۳۰، ۵۰×۴۰ و ۶۰×۵۰ سانتی متر تا درب‌هایی با قطر ۸۰×۶۰ ، ۱۰۰×۸۰ و حتی بزرگتر در بازار موجود است. دریچه چدنی دایره‌ای منهول‌ها در شهر دارای قطرهای مختلفی بر اساس قطر ورودی چاه می باشند که متداول ترین اندازه آنها ۶۰ ، ۸۰ و ۱۰۰ سانتی متر است.

نحوه طراحی و تولید دریچه منهول چدنی

بهترین نوع چدن برای تولید دریچه‌های چدنی، چدن خاکستری و داکتیل هستند. معمولا برای استحکام و مقاومت این نوع دریچه‌ها از موادی چون سیلسیم، گوگرد، منگنز و… استفاده می‌کنند. مراحل ساخت دریچه‌های چدنی به شرح ذیل می باشد:

  •  طراحی
  •  مراحل تولید شامل: ساخت الگو، تهیه قالب شنی، ریخته گری، سرد کردن
  •  کنترل کیفیت 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد